Teknik-teknik membuat pasu bunga 2


setelah siap membentuk bulatan dibahagian bawahnya,kita akan mengentingkan bahagian tengahnya agar ia menjadi ramping..proses ini penting agar ianya mengikut model acuan yang kita kehendaki..sekiranya tidak dibentuk sekarang..apabila ianya mula meninggi,sukar untuk membentuknya lagi..disinilah pentingnya proses pembentukan tersebut..

apabila ianya sudah meninggi,kita perlu pastikan bentuk rampingnya itu terus kekal sama dari bawah hingga tahap yang dikehendaki..ini supaya ianya nampak sama dan menarik jika dipandang..selain itu,ia juga penting supaya pasu tersebut tidak mudah roboh..

setelah semua proses diatas selesai,maka bolehlah kita mengubah lagi sebelah atasnya agar lebih cantik dan sesuai dengan gelarannya pasu tinggi..atau pasu bunting padi..hehehe..apabila siap,hujung sebelah atas perlulah dikemaskan dengan melipatkannya ke dalam lilitan yang terdapat disekelilingnya..

maka siaplah rekaan pasu bunga tersebut..selepas itu kita bolehlah mengecatnya mengikut warna kegemaran masing-masing..sama ada anda ingin melukis corak ataupun sebagainya..hehee..

senang bukan..(",)

0 ulasan:

Catat Ulasan